cuba

گفتگوی تلفنی “دیاس−کانل” با “شی جین پینگ”

تارنگاشت عدالت
 
 
 
برگرفته از:گرانما
۳۰ اوت ۲۰۲۱
 

دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا  و رئیس جمهور کشور  “میگل دیاس−کانل برمودس” روز یک شنبه گذشته با دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس جمهور جمهوری خلق چین  شی جین پینگ یک مکالمه تلفنی بسیار صمیمی و پربار داشت و از او برای حمایت و همبستگی همیشگی چین از آغاز پاندمی تاکنون تشکر کرد.
هردو طرف اتفاق نظر داشتند که باید مهمترین پیشرفت ها در روابط دوجانبه و همین طور تجانس مواضع در جوامع بین المللی  برجسته گردد. آن دو به شیوه ای مشابه  همبستگی بسیار تنگاتنگ بین دو حزب  را که برپایه اعتماد سیاسی متقابل  و مطابقت ایدهآل ها و نیت‌ها بنا شده است اعلام داشتند.

آن دو به شیوه ای مشابه  همبستگی بسیار تنگاتنگ بین دو حزب  را که برپایه اعتماد سیاسی متقابل  و مطابقت ایدهآل ها و نیت‌ها بنا شده است اعلام داشتند.

رئیس جمهور “دیاس−کانل از “شی جین پینگ”  به خاطر حمایت دایمی  چین از کوبا در مبارزه  برای لغو  محاصره اقتصادی، تجارتی و مالی که توسط ایالات متحده تحمیل شده است، تشکر کرد.
این دومین بار در سال جاری بود که هردو رئیس به نشانه اولویتی که برای دوستی و همکاری تنگاتنگی که دو کشور را با یکدیگر متحد می سازد، قایلند، با یکدیگر گفتگو کردند.