Orlando Gutierrez-Boronat

جبهه علیه کوبا و چین

 

تارنگاشت عدالت

 

 
نویسنده:فولکر هرمسدورف
برگرفته از:ردگلوب
۲۷ اوت ۲۰۲۱
 

ضدکمونیست‌ها گزارش‌های دروغین را منتشر کرده و خواستار اعمال تحریم‌های بیش‌تر علیه هاوانا و پکن شده اند

 

روزنامه آنلاین «ADN Cuba»، که از سوی کوبایی‌های در تبعید در میامی منتشر می‌شود، خوشحال است.

پرتال ضدانقلابیون یک هفته پیش از بیانیه امیلی مندرالا «Emily Mendrala»، معاون وزیر امور خارجه در امور نیم‌کره غربی در وزارت خارجه آمریکا استقبال کرد و گفت: «ایالات متحده وعده تحریم‌های بیش‌تر علیه ستمگران اعتراضات ۱۱ ژوئیه را می‌دهد.»

بر اساس تحقیقات روزنامه‌نگار آمریکایی «تریسی ایتون»، تنها در سال ۲۰۲۰ «ADN Cuba» با ۴۱۰٫۷۱۰ دلار آمریکا از سوی آژانس توسعه بین‌المللی وزارت امور خارجه (USAID) تامین مالی شده است.

افسانه‌بافی
به منظور توجیه اقدامات تنبیهی بیش‌تر علیه کوبا، «ADN Cuba» در حال حاضر نیز بر «گزارش‌هایی» تکیه دارد که بر اساس آن‌ها چین از دولت هاوانا در «سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز» حمایت کرده است. در ۳۰ ژوئیه، پرتال مقاله‌ای تحت عنوان «در ۹۰ مایلی ایالات متحده، یک سازمان شبه‌نظامی چینی به آموزش ستمگران کوبایی پرداخته است»، منتشر کرد. سردبیر پرتال «گِلِت مارتینز فراگِلا» در این مقاله می‌نویسد که «عکس‌هایی دریافت کرده» که نشان می‌دهد «پلیس‌های مسلح رژیم چین» یگان‌های ویژه کوبایی را آموزش داده اند تا علیه تظاهرکنندگان اقدام کنند. اگرچه «ADN Cuba» اذعان می‌کند که زمان ضبط فیلم‌های ادعایی را نمی‌تواند «تأیید نماید»، اما «دخالت روسیه و چین در نیم‌کره غربی» اکنون «مسألۀ امنیت ملی» برای ایالات متحده است.

سیاستمداران راستگرای ایالات متحده به سرعت به سمت تهاجم تبلیغاتی رفتند. به عنوان مثال، در ۳ اوت، للند لازاروس «Leland Lazarus»، دستیار کریگ فالر «Craig Faller»، فرمانده کل نیروهای مسلح ایالات متحده مسؤول آمریکای جنوبی و مرکزی(Southcom)  به «دیپلمات» گفت: «فعالیت‌های چین برای “حمایت از رژیم در کوبا امنیت ملی ایالات متحده” را تهدید می‌کرد. این افسر سابق هم‌چنین درباره تأثیر «بازیگران بدخواه مانند چین» در منطقه هشدار داد.

کانال تلویزیونی و خبری NTD نیز، که در سال ۲۰۰۱ از سوی حامیان فرقه چینی ضدکمونیستی «فالون گونگ» «Falun-Gong» در نیویورک تأسیس شد، ادعاهای «ADN Cuba» را برای ویدیویی که در ۳ اوت در یوتیوب به چندین زبان توزیع و از جمله با «مارتینز فراگلا» و «اورلاندو گوتیرز-بورونات» در آن مصاحبه شد، بدون بررسی اعتبار آن، تکرار کرد. گوتیرز-بورونات، رییس اداره «دمکرتیکو کوبانو» «Directorio Democrático Cubano»، که هزینۀ آن از سوی USAID تأمین می‌شود، مدعی شد که «عملیات پلیس در کوبا» «مشابه هنگ کنگ» است. او در ۴ دسامبر ۲۰۲۰ خواستار «مداخله بین‌المللی تحت رهبری ایالات متحده» برای «سرنگونی و پایان این رژیم بی‌آبرو  در کوبا» شد. (به گفته NTD ، مجله بین‌المللی  «Epoch Times»، که آن‌هم از سوی هواداران فالون گونگ در نیویورک تأسیس شده است، افسانه درباره شبه‌نظامیان چینی در کوبا را هدایت و منتشر کرد.)

نشخوار اتهامات تکراری
فقط یک روز بعد، روزنامه آنلاین «Diario de Cuba»، که از سوی کوبایی‌های تبعیدی در مادرید منتشر می‌شود، و به گفته تریسی ایتون، طی دو سال گذشته با ۶۷۵٫۳۹۸ دلار از طرف بنیاد نزدیک به دولت آمریکا «موقوفه ملی برای دمکراسی» «National Endowment for Democracy»، تأمین شده بود، در همان بوق تبلیغاتی دمید. این پرتال در ۴ اوت در مورد «نقش چین در خاموشی اینترنت در کوبا در اعتراضات ۱۱ ژوئیه» گزارش داد. این مقاله به نقل از سناتور راست «مارکو روبیو» از فلوریدا می‌گوید که «رژیم» از «یک سیستم کارگذاری شده از سوی چین» استفاده کرد تا جلوی «جهان برای دیدن فیلم رویدادها» را بگیرد. «Diario de Cuba» هم‌چنین با اشاره به مقاله دستیار کریگ فالر «Craig Faller»، فرمانده کل Southcom  یادآور می‌شود، که «آمریکا همه جا در یک مبارزه سرسختانه (…) بین دیکتاتوری و دمکراسی درگیر است.»