jobless

مبارزه طبقاتی چه شد؟

 

تارنگاشت عدالت

 

چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

 

 

در حالی که مبارزه بین الیگارش‌ها در مورد دومین استیضاح ترامپ شدت پیدا می‌کند، باید از خود سئوال کنیم که آن روزها  که مستضعفان و طبقه کارگرقادر بودند به روشنی درک کنند که مبارزه واقعی آنها باید علیه ثروتمندان، علیه بانکستر‌های وال‌استریت (بانکدار/گانگستر)، اربابان سلاح‌های جنگی، غولهای هالیوودی، اشراف‌زادگان نفتی، کوسه‌های مستغلاتی و غیره… صورت گیرد، کجا رفت؟  

به جای آن می‌بینیم که در واشنگتن، در صحنه جنبی معمول، که ملت را از واقعیت همیشه حاضرِ انباشت سرمایه منحرف می‌سازد، لومپن‌پرولتاریا، زانو زده، به جان هم افتاده‌ و گروهی از این فراکسیون خبرگان اوباش دفاع می‌کند، که آنها را علیه خود و علیه گروه دیگر مسلح کرده  است. شکاف بین ۱٪ و ۹۹٪ روز به روز عمیق‌تر می‌شود تا شبیه به دره “گراندکانیون” گردد، در حالی که اعضای وفادار احزاب جمهوری‌خواه و دمکرات  طبق فیلم‌نامه‌ای که توسط رهبران کنگره تهیه شده عمل می‌کنند.

اگر درست گوش فرا دهید می‌توانید آوای خفه رابین هود، جوگیل، مادر جونز، ایدا ب. ولز، وودی گوتری، جین آدامز، مارتین لوتر کینگ جونیور، مالکم ایکس، سزار شاوس و بسیاری دیگر را بشنوید. چرا خشم و نفرتِ به حقِ خود را علیه آنانی که مسئول این وضعیت هستند متوجه نمی‌کنیم؟ چرا سقای یک گروه از طبقه فاسد حاکمه علیه گروه دیگر این طبقه شده‌ایم؟

رویکرد استیضاح ترامپ در مجلس سنا تنها یک صحنه سازی و تئاتر، برای منحرف کردن انظار عموم است. قبل از این‌که جلسه شنود آغاز گردد و حکم صادر شود، نتیجه معلوم است. این نمایش گران نهایتاً با شکست روبه‌رو خواهد شد، زیرا نیاز به رای ۱۷ جمهوری‌خواه دارد تا پیگرد قانونی با موفقیت صورت گیرد و دمکراتها  نخواهند توانست  به اندازه کافی نمایندگان جمهوری‌خواه را به سوی خود جلب کنند.

در این بین باز هم به لشگر افرادی که از خانه‌های خود رانده می‌شوند، افزوده می‌گردد، بدون این‌که سیاستمداران شیک‌پوش و فربهی که در مجلس سنا در مورد “حق و باطل” به سخنوری مشغولند، توجهی به آن‌ها داشته باشند. گرسنگان با این شنودها سیر نمی‌شوند و بیکاران کمکی دریافت نخواهند کرد. شهروندان فاقد بیمه درمانی از طرف کسانی که برای ثروتمندان کار می‌کنند، خیری نخواهند دید.

رادیوی عمومی ملی، نیویورک تایمز، واشنگتن پست، فوکس نیوز، MSNBC و CNN ساعت‌ها با گزارشات خود در مورد «مناظره تاریخی» در تالار خلق، انظار عمومی را در هیجان نگاه خواهند داشت ولی این تالارها دارای حد و حدودی است و کسانی که در کنگره کار می‌کنند، باید در خدمت ارباب باشند و شغل و وظیفه خویش را  خوب می‌شناسند. آنها هیچ اقدامی که وضعیت موجود را مغشوش سازد، انجام نخواهند داد.

خوب دقت کنید  که در روزهای آینده چه دامی در مقابل شما گسترده خواهد شد. شما می‌توانید به سادگی به بخشی از نمایش سیرکی تبدیل شوید که وظیفه‌اش کتمان کردن چهره  هولناک و واقعی امروز، یعنی احیأی فئودالیسم است.